Wednesday, December 14, 2005

خبر پست قبل را تكذيب مي كنند... اما من اميدوارم بالاخره يكي حال اين دانشمندان را بگيرد حداقل دلم خنك مي شود

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

salam aziz , lotfan agar khabare movasaghi dari mara bi khabar nagozar , merci reza
kohan-diyara@hotmail.de

1:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

خب!
می‌خواستم بدجنس باشم مثل همیشه اما دل‌ام نیامد در این شب مقدس کرم بریزم!
اتفاقا کدام دانش‌مندی گفته است زنان از نظر عقلی کم‌تر از مردان هستند؟ یک سری تفاوت‌ها در مغز دو جنس وجود دارد اما تفاوت‌ها الزاما به معنای ضعیف یا قوی بودن (آن هم به طور کلی) نیست. گرچه تاریخ به هر روی به سمت دیگری تمایل دارد که البته توجیه‌های جامعه‌شناختی‌ای از دلیل عقب بودن زنان در چیزهایی مانند علم می‌کنند (و نه دلیل فیزیولوژیکی).

12:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

بايد متذكر بشم من هيچ اعتقادي به تفاوتهاي فيزيولوژيكي بين زن و مرد ندارم حتي در مغز! اما از آنجايي كه رويكرد هاي علمي دستپرورده و تحت سلطه مردان وضع شده هميشه نگرشي بر مبناي ضعف زنان در بعضي حوزه ها وجود داشته كه اتفاقاً خيلي از جامعه شناسان به آن معتقدند نظريات جامعه شناسي فمنيستي را مجزا كنيد...در ضمن برخي از رويكردهاي جامعه شناسي معرفت، تاثير منافع و علايق مردانه را در حوزه علوم تجربي نيز مد نظر قرار داده

10:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

اوه! من پس از پنج شش ماه این‌جا را دوباره خواندم.

در مورد تفاوت‌های فیزیولوژیک ... با وجود این‌که دل‌ام می‌خواست شما را خوش‌حال کنم اما متاسفانه باید بگویم این تفاوت‌ها متاسفانه عینی هستند و قابل اندازه‌گیری (و چه زن باشید و چه مرد می‌توانید اندازه‌شان بگیرید) و باز هم متاسفانه با اعتقاد داشتن یا نداشتن تفاوتی در وجودشان ایجاد نمی‌شود.
راستی می‌شود بپرسم شما متخصص کدام رشته‌ی علمی هستید که در مورد تحت سلطه بودن علم این‌گونه نظر می‌دهید؟

10:33 AM  

Post a Comment

<< Home