Saturday, June 11, 2005

انتخابات4

نمي دانم واقعا درباره اين اوضاع چه مي شود گفت .خيلي از حرف ها به گفتن اش نمي ارزد.
اما ديدن بعضي از جوان ها كه قطعا چند سالي از من كوچكتر اند باعث تاسف ام شده ... هيچ وقت به عنوان يك زن ... از اينكه نتوانسته ام تا نيمه شب بيرون از خانه بمانم يا كلكسيون دوستان مذكر داشته باشم يا كسي كاري به كار نوع پوشش ام نداشته باشد ناراحت نبوده ام .زن بودن هميشه سخت بوده اما براي من فرصت تحصيلي و شغلي برابر ،احترام به روح و شخصيت ام ،حقير و بي مايه نشمردن احساسات ام با اهميت تر بوده .تا وقتي معقول و آگاهانه رفتار كرده ام هر كس كه اندكي از انسانيت دانسته به من اعتماد كرده . براي من مهم است رييس جمهور كشورم به جاي اينكه از منظر مردانه و مرد سالارانه خود راه حل ارضاء غريزه جنسي را متعه اعلام كند به نگرش زنانه هم فكر كند . برايم مهم است رييس جمهورم به نقش سياسي برابر به رفع تبعيض هاي قانوني كشورهم فكر كند . ما زن ها مي دانيم تا وقتي فرهنگ عامه تغيير نكند نمي توانيم در كوچه و خيابان دوچرخه سواري كنيم . ما زن ها تا وقتي امنيت در شهر نباشد دوست نداريم شب ها دير به خانه برگرديم .من خوب مي دانم ايراد از كدام باور فرهنگي غلط است؛پس به وعده هاي ساده لوحانه هيچ كانديد رياست جمهوري اعتماد نمي كنم.با چهار قطره اشك هم كه براي ناراحتي هم جنسان من كه ناراحت اند چرا در اجتماع و خانواده به پوشش و رفت و آمد اشان ايراد مي گيرند تحت تاثير قرار نمي گيرم . برايم مهم نيست رييس جمهور كشورم تا به حال عاشق شده يا نه؟ برايم مهم نيست كسي مجوزي براي ارتباطات اجتماعي من صادر كند. من از جنس آن جوان هايي كه به تبليغات انتخاباتي هم مثل يك رفتار مد روز نگاه مي كنند نيستم .سوال هاي من از يك رييس جمهور خيلي از مطالبات و كنجكاوي هاي اين جوانها متفاوت است. من خوب مي دانم هيچ گاه يك نفرنمي تواتد اينهمه ضعف فرهنگي و ساختارهاي اجتماعي را 8 ساله !حل كند . حتي هزار ساله هم نمي تواند ! تا وقتي سطح آگاهي ،دانايي و شعور سياسي امان اين است!!و اقتصاد بيمار لحظه نگر را به همه چيز تر جيح مي دهيم. و اصلا نمي فهميم توسعه يعني چه ؟ حتي نمي فهميم همين 8 سال كه احساس فريب خوردگي و بي اعتمادي را در ما ايجاد كرده جرات گفتن همين چرنديات را در ما پرورانده است! اوضاع همين است كه هست! يادم هست دوره اول انتخاب خاتمي راحتي كسي فرصت سوال كردن نداشت . دروغ نيست اگر بگويم سوال و انتقاد واعاده آزادي را نسل من! در دوران خاتمي ياد گرفت. بقيه اش را ديگر همه مي دانند

0 Comments:

Post a Comment

<< Home